Pages

25 April, 2013

Doaku Harapanku



Saturday, 31 July 2010 at 22:57

Astagfirullah!!
‘Tertampar’ saya hari ini membaca tulisan seorang teman. Betapa ia menanggung beban batin yang mendalam. Dan ia tak pernah mengeluh, wajahnya senantiasa berseri dan candanya tetap hidup bermanfaat. Sedang saya, terkadang sok kuat tapi ambruk juga. Dan tak bisa jika tak berkata pada orang lain. Saya selalu ingin ada orang lain yang mendengarkan keluh saya walau saya agak pemilih untuk hal itu. Dan jika tak ada orang yang saya rasa dapat menjadi ‘penampungan’ kedua setelahNya, maka saya berubah menjadi surah abasa (ia bermuka masam).

Ya Allah, penolong Nuh dari badai taufan yang dahsyat
Ya rabbi, penyelamat Luth dari hujan batu yang panas
Ya Rahiim, pemilik keajaiban yang meredam panasnya api yang membakar Ibrahim

Ya Rabbul Izzati, yang kuasa mengangkat RasulNya Muhammad SAW ke Sidratul Muntaha
Ya Allah yang di tangannya Ia genggam jiwa ini, Maha Pembolak balik Hati,,Engkau yang tahu segalanya, lelah jiwa kami, wakt santai kami yang berkurang demi menegakkan kalimahMu di bumi cinta ini. Mohon kuatkan kami,teguhkan iman kami.

Sebagaimana doa yang selalu kami panjatkan,
Ya Allah,
Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta padaMu,
telah berjumpa dalam taat padaMu,
telah bersatu dalam dakwah padaMu,
telah berpadu dalam membela syari’atMu.
Kukuhkanlah, ya Allah, ikatannya.
Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini dengan nur cahayaMu yang tiada pernah pudar.
Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepadaMu dan
keindahan bertawakkal kepadaMu.
Nyalakanlah hati kami dengan berma’rifat padaMu.
Matikanlah kami dalam syahid di jalanMu.
Sesungguhnya Engkaulah sebaik-baik pelindung dan sebaik-baik penolong. Ya Allah. Amin. Sampaikanlah kesejahteraan, ya Allah, pada junjungan kami, Muhammad SAW, keluarga dan sahabat-sahabatnya dan limpahkanlah kepada mereka keselamatan.


31 July 2010
9:50 PM

No comments:

Post a Comment

Text Widget